tisdag 6 oktober 2009

Fri musik från Jamendo 1: Brad Sucks

Så var det dags för min första rekommendation av CC licensierad musik från Jamendo som alltså kan laddas hem och spridas fritt så länge det ej sker kommersiellt. Vad är då bättre att börja med än en artist som varit med länge, blivit framgångsrik och släppt allt han gjort under Creative Commons?

Artisten i fråga är Brad Sucks, en “enmansorkester” som gör allt själv från sin hemmastudio och vars musik man nu kan hitta överallt, inte bara på Jamendo utan även på iTunes, Spotify m.m.

Hittills har han släppt två album och stilen skulle jag närmast beteckna som indie rock med en viss mainstreamkarraktär. Någon djupare analys tänker jag inte ägna mig åt då jag inte är någon musikkritiker utan kan bara rekommendera er varmt att klicka på widgeten nedan för att lyssna på hans album. All hans musik kan ni lyssna på och tanka hem gratis här.

1 kommentar:

  1. Jag känner till honom sen förut och associerade en del till Beck första gången jag hörde Out of It.

    SvaraRadera