tisdag 10 november 2009

Fri musik från Jamendo 15: Jonay

Hip-Hop, RnB och Rap är musikstilar som jag vanligtvis inte bryr mig om men här är en pärla som jag gärna rekommenderar och det hela blir inte sämre av att det är en svensk, okänd artist!

Jonay heter artisten ifråga som ursprungligen kommer från Bulgarien men är bosatt i Örebro. Jonay producerar det mesta av sin musik själv och hittills har han släppt ett debutalbum och en singel, vilka båda får spridas fritt under en Creative Commons licens och kan hämtas från bl a Jamendo.

När man lyssnar på debutalbumet "The Darker The Sky Is The Brighter The Stars Shine" så slås man av hur ytterst välproducerad den är, jag tror att vi har en oupptäckt världsartist här. Inte ens på Jamendo tycks man ha upptäckt denna artist då han för närvarande är rankad så långt ner som på 578:e plats! Å andra sidan kan man se det som en indikation på den otroliga mängd bra musik som finns på Jamendo...

Lyssna och njut genom att klicka på widgeten nedan. Vill ni sedan ladda hem albumet eller lyssna på singeln "Skydiving" så behöver ni bara klicka på denna länk.
  
[intressant?]

1 kommentar:

  1. God morgon Tord.
    RIKTIGT trevligt, även om jag vanligtvis föredrar lite mer old school sound.

    Tack för tipset.

    SvaraRadera