söndag 8 november 2009

Fri musik från Jamendo 14: Butterfly Tea

Gillar du symfonisk datorspelsmusik i stil med Final Fantasy? Då är garanterat Butterfly Tea något för dig!

Bakom namnet Butterfly Tea gömmer sig  Olivier Renouard, en fransk kompositör som gör musik för datorspel och film. Hittills har han släppt 10 album med i huvudsak korta låtar varav de flesta är som hämtade direkt ur ett datorspel i episk fantasymiljö. När jag säger korta låtar så menar jag det verkligen - flera låtar är nämligen under minuten långa och är oftast väldigt dramatiska och intensiva då uppenbart är gjorda för en viss spelsekvens.

Tyvärr gör detta också att albumen oftast blir korta även om de innehåller en stor mängd låtar, något som jag lätt har överseende med då innehållet är bland det mest välgjorda jag har hört inom denna mycket smala musiknisch!

Klicka på widgeten nedan för att lyssna på albumet Adventure Action eller gå till Butterfly Tea's sida på Jamendo för att lyssna på och hämta hem övriga album.
  

2 kommentarer:

  1. Hey! Här är någon som jag kände till redan. Calendrella rekomenderade Butterfly Tea för ett tag sedan och det fick mig att få upp ögonen för Jamendo.
    http://calandrella.wordpress.com/2009/03/09/osponsrad-reklam/

    SvaraRadera
  2. Kul att se att Calandrella också har skrivit om Jamendo, det visste jag inte. Hon är ju också piratpartist och har en uppskattad blogg och allmänt bra åsikter. Bra att veta att man är i gott sällskap! ;)

    SvaraRadera