tisdag 16 februari 2010

Fri musik från Jamendo 39: Oleg Serkov

Nu är det dags för lite instrumental rock igen! Oleg Serkov är en rysk kompositör/rockgitarrist som helhjärtat satsar på att distribuera sin musik själv och inte signa sig till ett traditionellt skivbolag. Hittills har det blivit två fullängdsalbum och två kortare verk som ni alla kan hitta på Jamendo. Hans musik är typisk 80/90-tals instrumentell hårdrock med god känsla och variation i låtarna.

Det finns många rockgitarrister här i världen men få framställer musik av sån här klass, så gillar du denna typ av musik så klicka på widgeten nedan och njut av albumet Epoch Symbols. Själv är jag speciellt förtjust i låt nummer fyra, L.E.O. Sedan kan du alltid besöka hans sida på Jamendo för att ladda ner alla hans alster.

  
[intressant?]

3 kommentarer:

  1. Tack för alla tips jag har tagit mig friheten att ladda ned alla dina tips tvättat allt i iTunes till 192/kbs har sedan lagt över dem på min externa HD så musik det har jag nu tack för en bra blogg och fortsätt skriv mera tips

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar. Det har varit lite med uppdateringar nyligen då jag har haft fullt upp men snart blir det nya rekommendationer.

    En liten fråga, vad menar du med att du har tvättat musiken i iTunes till 192kbps?

    SvaraRadera
  3. eftersom filerna är i VBR så blir det rätt svårt att lyssna på dem så jag "Rippade" om dem i iTuens till 192 kbps filer

    "Tvättat musiken" är ett uttryck jag andvänder

    SvaraRadera