måndag 1 februari 2010

Fri Musik från Jamendo 34: Sekshun 8

Här är en grymt bra hårdrock/metal-grupp som påminner starkt om Metallica. Sekshun 8 heter gruppen som kommer från USA och släppte sitt debutalbum Black Winged Butterfly för ungefär ett halvår sedan.

Albumet är släppt under Creative Commons och kan bl a laddas hem gratis från Jamendo, men även beställas från Amazon.com, e-music, iTunes m.fl. Skivan är kort sagt skitbra och om du tycker om hårdrock i stil med Metallica så kommer den att ha en självklar plats i din samling.

Klicka på widgeten nedan för att lyssna eller besök deras sida på Jamendo för att ladda ner albumet gratis.
  
[intressant?]

2 kommentarer:

  1. Grymnt bra men jag undrar om det finns musik som påminner om Mozart vi skall jobba om det i skolan så jag skulle behöva ett tips

    SvaraRadera
  2. Mozartoman: Nej, tyvärr känner jag inte till någon sådan men jag ska hålla ögonen öppna och säga till om jag hittar något.

    SvaraRadera