fredag 22 januari 2010

Fri musik från Jamendo 29: Freiflug

Freiflug är eller var en tysk grupp på tre personer som spelar typiskt tysk hårdrock. Första plattan, en promo EP med 4 låtar släpptes i början av 2008 och tyvärr tycks det inte ha hänt något med gruppen sen dess. Hemsidan tycks vara död och inga andra livstecken har jag lyckats hitta. Detta är verkligen synd då jag starkt gillar deras musik!

Plattan är i alla fall släppt fri på Jamendo men här saknas tyvärr en låt utan förklaring och jag kan  bara gissa att det beror på något upphovsrättsligt som gruppen inte kunde eller orkade lösa. De tre låtarna som finns är i alla fall mycket bra och därför tar jag gruppen trots deras begränsade mängd material.

En liten varning: låt nummer två innehåller en del sexuella stön vilket kan göra den olämplig att spela  på högtalare i vissa omgivningar. Om inte det är några problem så klicka på widgeten nedan för att lyssna  eller gå till deras sida på Jamendo för att tanka hem.

  
[intressant?]

1 kommentar:

  1. Riktigt bra band synd att det inte finns mera

    Sänkte ljude på min ahögtalare när jag hörde spår 2

    SvaraRadera