torsdag 17 december 2009

Intervju med Linus Torvalds

För de som inte fått nog av intervjuer med Linus Torvalds, skaparen av Linux, så gjorde min favoritpodcast FLOSS Weekly en i september som jag tyvärr inte hunnit lyssna på förrän nu. Intervjun kan i alla fall rekommenderas då podcasten riktar sig till de som redan känner till Linux och det därför är lite annorlunda frågor som ställs. Bl a får vi reda på vad Linus använder för texteditor, mailklient och distribution. Vi får också reda på vad Linus tycker om t ex twitter, facebook och slashdot.

Intervjun är på ca trekvart och riktigt givande då Linus dels är intressant att lyssna på och dels för att FLOSS Weekly's intervjuare som vanligt gör ett bra jobb med att ställa intressanta frågor. Episoden kan hämtas härifrån.

[intressant?]

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset, men är det alltid så dålig kvalitet på inspelningen? Det klickar och hackar hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Jag upplevde varken några klick eller hack när jag lyssnade på inslaget så antingen är du betydligt petigare än jag eller så har du på något vis fått en skadad fil eller kanske lyssnat online med en spelare som buffrar dåligt?

    Försök igen men gör det annorlunda så hoppas jag det går bra!

    SvaraRadera
  3. Det verkar ha berott på att VLC använde PulseAudios ALSA-emulering eller nåt, PulseAudio direkt fungerar bättre :)

    SvaraRadera
  4. Floss Weekly ftw :)

    SvaraRadera