söndag 21 juni 2009

Min blogg nu flyttad

Nu har jag flyttat min blogg från ubuntu-se.org till tordj.blogspot.com. Anledningen till att jag har gjort denna flytt är att jag även vill börja skriva om fler saker som engagerar mig men inte riktigt hör hemma på en Ubuntu-sida. Främst rör det sig då om mitt engagemang för Piratpartiet, olika Creative Commons projekt såsom Jamendo och även allmänt om programmering och mina projekt.


Jag tror att det finns en hel del intresseöverlappning mellan dessa områden och jag vill genom min blogg försöka medverka till en viss korsbefruktning mellan olika communities som jag tror kan berika oss alla. Om man t ex tilltalas av Ubuntu ur ett filosofiskt samhällsperspektiv så finns det även flera andra projekt och communities som kan berika en på andra områden i livet.


Fungerar allt som det ska nu så kommer fortfarande mina inlägg som berör Ubuntu att synas på ubuntu-se och endast dem. För er som eventuellt också vill följa övrigt som jag skriver så rekommenderar jag att ni besöker min blogg med jämna mellanrum. Hjärtligt välkomna!

2 kommentarer:

  1. Jorå, verkar ju som om uppdelningen med vilka inlägg som ska visas på ubuntu-se fungerar helt rätt. Säkert mycket tack vare de oerhört kompetenta serveradministratörerna de har där :-P

    I övrigt så gillar jag kombinationen CC, PP och Ubuntu. Har det kompletta flödet i min personliga RSS-läsare, och ser fram emot (fler) läsvärda inlägg.

    SvaraRadera
  2. Tack Andreas!

    Jag har inte kommit igång riktigt än då det är mycket som händer privat nu men du kan räkna med fler inlägg i framtiden.

    SvaraRadera