söndag 7 juni 2009

Valsedelsdistribution

Jaha, då har jag varit ute och distribuerat valsedlar för piratpartiet till 4 vallokaler i närheten. Fick ut valsedlar till två av lokalerna innan de öppnade kl 8:00, en tredje någon minut efter och den fjärde som låg lite längre bort en kvart efteråt. När jag kom till fjärde vallokalen så berättade en av funktionärerna att jag tyvärr precis missat en röst, vilket kändes lite surt. :(

Hade några valsedlar i reserv kvar och gick därför lite senare till en femte vallokal runt hörnet som hade bokats av någon annan då jag hade vägarna förbi. Det visade sig att där ännu inte fanns några valsedlar så jag lämnade även en liten bunt där.

Om ett par timmar ska jag ta en kontrollrunda för att se så att ingen har gömt eller snott våra valsedlar. Har några i reserv om det skulle behövas.

Sen blir det en liten inofficiell valvaka med resten av pekingpiraterna på kontoret i kväll. Nu håller vi tummarna för ett lyckat resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar