fredag 21 januari 2011

Ännu mer fri musik

Till er som följer min blogg via Gnuheter.com eller ubuntu-se.org så vill jag bara kort nämna att jag återigen har lagt upp länkar till fem nya artister med bra, fri musik släppt under creative commons. Dessa är:

Wasted Heroes - Blandning mellan dödsmetall och traditionell hårdrock, med både growler och sångare.
Anabase* - Fransk, melankolisk pop med en härligt uttrycksfull sångerska! En personlig favorit.
Dr Pimp - Easy listening, chillout med nynnande sångerska och akustiska samplingar. Utmärkt bakgrundsmusik.
MMDA - Dance/electronica/techno i nittiotalsstil av hög kvalité! Ytterligare en personlig favorit.
Singleton - Välproducerad indierock med utmärkt sångerska. Klart hög kvalité!

[intressant?] Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

  1. jag tänkte koma med ett lite tips på musik som du kanske uppskattar.
    http://www.jamendo.com/en/artist/Re-Lab

    En sak som jag saknar på Jamendo är lite mer utförlig info om musiken. Kompositör, Artister, inspelningsdatum och studio.

    SvaraRadera