fredag 24 december 2010

The Humbe Indie Bundle 2 - Linuxspel till ett rättvist pris!

När jag skriver detta så är andra omgången av "The Humble Indie Bundle" igång, ett fantastiskt erbjudande som ingen Linux-fantast borde missa! 

För en begränsad tid (bara en dag och 11 timmar kvar när jag skriver detta!) så kan du ladda ner 5 linuxspel till ett pris som du själv bestämmer. Väljer du att betala mer än den genomsnittliga betalningen hittills (f n $7.68) så får du dessutom ytterligare sex spel på köpet, nämligen spelen som ingick i ursprungliga Humble Indie Bundle. Du kan t o m bestämma att hela din betalning ska gå till välgörenhet istället för utvecklarna.

Samtliga spel finns till alla tre plattformar - Windows, Linux och Mac och när du väl har betalat så kan du ladda ner alla versioner och spela på vilka plattformar du vill. Inga begränsningar, DRM eller annat skit. Det finns t o m lite bonusar att ladda ner, såsom album med soundtrack till vissa av spelen.

Själv betalade jag $20 igår och har ännu bara hunnit testa Braid, vilket visade sig vara ett fantastiskt, orginellt och nyskapande plattformsspel som fungerade utmärkt på min Ubuntu-maskin. Det kommer jag garanterat att spela under julen!

En liten varning är att ett par av spelen inte tycks vara riktigt färdiga än då de stressats fram till detta erbjudande (vilket å andra sidan gör spelen purfärska, inte någon gammal skåpmat precis), men alla framtida uppdateringar ingår i priset, så det kommer att lösa sig.

Skynda om ni vill passa på! Kanske en sista minuten julklapp till dig själv eller någon annan? Mindre än 36 timmar kvar av erbjudandet...



[intressant?] Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

  1. Jag kan inte nog rekommendera dessa spel! Jag har köpt World of Goo innan och det är helt enkelt superkul och väl värt vartenda öre. Nu när pengarna dessutom går delvis till välgörenhet är det bara att slå till!

    SvaraRadera